Zgłoszenie wierzytelności pracowniczych w postępowaniu upadłościowym
Pytanie: Firma w której byłem zatrudniony ogłosiła upadłość. Czy mogę poprosić Pana o wskazówki albo może wzór zgłoszenia przez pracownika wierzytelności do postępowania upadłościowego? Od syndyka ani z sądu nic niczego jeszcze nie otrzymałem, koledzy moi z pracy też nie. Chodzi o stosunek pracy, znaczy się miałem umowę o pracę na czas nieokreślony.
Przeczytaj też: Czy zgłoszenie wierzytelności przerywa bieg przedawnienia?
Odpowiedź: Nie muszą Panowie zgłaszać swoich wierzytelności. Zgodnie bowiem z art. 237 Prawa upadłościowego, należności ze stosunku pracy umieszcza się na liście wierzytelności z urzędu.
Przeczytaj też: Upadłość – zgłoszenie wierzytelności po terminie
Bezpłatne porady: poczta@pamietnikwindykatora.pl
Czy wierzytelności pracownicze są jakoś uprzywilejowane w upadłości przed wierzytelnościami kontrahentów?
Kamil
18 sty 21 o 10:14
Tak, należności ze stosunku pracy znajdują się pierwszej w kategorii zaspokajania, przed należnościami kontrahentów.
admin
18 sty 21 o 10:42
Lepiej zgłosić, bo może nie ma po nich śladu w dokumentach albo syndyk przegapi albo celowo nie zgłosi, bo mają pierwszeństwo a syndyk może ma jakiegoś kolege wierzyciela z faktur w postępowaniu.
sokół
28 lis 24 o 13:42