Zareklamowanie BIG-ów przez Wiceministra Jacka Kapicę – list do Ministerstwa Finansów
Szanowni Państwo,
Powołując się na obywatelskie prawo do uzyskania informacji publicznej, niniejszym proszę o udzielenie mi informacji w związku z, w mojej ocenie, niedopuszczalną i nierzetelną reklamą usług Biur Informacji Gospodarczej w wykonaniu ówczesnego Wiceministra Finansów Jacka Kapicę (rządy PO-PSL); kwestię tę opisałem tutaj: Jak „zbadali” 30% skuteczności BIG-ów w PO-PSL Ministerstwie Finansów? Reklama „z urzędu” jak się patrzy.
W szczególności chciałbym dowiedzieć się, czy Ministerstwo Finansów istotnie przeprowadziło badania skuteczności Biur Informacji Gospodarczej i w jaki sposób – czy istnieją na tę okoliczność dowody – materiały. Jak bowiem sugeruję we wpisie blogerskim wskazanym wyżej, Jacek Kapica publicznie jedynie powtórzył przechwałki BIG-ów z tamtego okresu o rzekomo około 30% skuteczności windykacyjnej, co ma się nijak do ich rzeczywistej (blisko zerowej) skuteczności jak wynika z moich i nie tylko moich doświadczeń jako byłego abonenta wszystkich trzech “wiodących” BIG-ów a mianowicie: Krajowego Rejestru Długów, Infomonitor oraz ERIF.
Takie publiczne przemycenie reklamy przez Wiceministra Finansów z pewnością przełożyło się na wzrost zysków ww firm z tytułu podpisania umów z nowymi abonentami którzy jednak, w przeciwieństwie do BIG-ów, w większości prawdopodobnie na tym stracili. Stracili pieniądze nie tylko na abonament i pocztowe powiadamianie dłużników ale też zapewne w wielu wypadkach w wyniku niepodejmowania przez długi czas alternatywnych czynności windykacyjnych (licząc na skuteczność windykacyjną BIG-ów) doprowadzając przez to do znacznego przeterminowania wierzytelności co generalnie zmniejsza szanse na skuteczną egzekucję.
Z poważaniem,
Robert Grabowski
Aktualizacja z dnia 18.12.2016 r., już wszystko jasne: Były wiceminister Kapica (PO-PSL) oszukał ludzi, że zbadał skuteczność BIG-ów – odpowiedź z Ministerstwa Finansów