Zadatek a zmiana terminu
Pytanie: Mam sytuację w której otrzymałem zadatek na wykonanie usługi remontowej u prywatnej osoby i termin rozpoczęcia ustalony został w umowie na przyszły piątek. W między czasie jednak pojawiło się pilne zlecenie które ze względów strategicznych chciałbym przyjąć i zrealizować. I teraz nie wiem, czy jeśli zaproponuję zmianę terminu temu pierwszemu klientowi z piątku na za tydzień, to mogę stracić podwójny zadatek no i oczywiście to zlecenie?
Przeczytaj też: Wezwanie do zwrotu zadatku – wzór
Odpowiedź: Przez sama propozycję zmiany terminu oczywiście nie straci Pan pieniędzy i zlecenia, ważne jest aby jej brzmienie nie mogło budzić wątpliwości że jest to jedynie prośba – propozycja a nie oświadczenie o zamiarze niedotrzymania terminu.
Przeczytaj też: Maksymalna wysokość zadatku
Jeżeli klient ten przystanie na propozycję zmiany terminu to nic Pan nie straci. Ważne, aby posiadał pan dowód zaakceptowania przez niego zmiany terminu czy co najmniej nagranie Waszej rozmowy, korespondencja e-mail a jeszcze lepiej aneks do umowy.
Przeczytaj też: Czy zaliczka zawsze jest zwrotna?
Bezpłatne porady: poczta@pamietnikwindykatora.pl
Bywa i tak, że bez zmiany terminu trudno osądzić, kto nie wywiązał się – czy ten który zadatek przyjął czy ten który dał. Mieliśmy taką sprawę o zwrot zadatku wręczonego na poczet zakupu działki.
Surma
11 lut 23 o 13:55
Nagrywać rozmowy, rejestrować – filmować wizyty w celu zawarcia umowy i nie powinno być problemu z udowodnieniem kto zawinił.
Michał
11 lut 23 o 16:21