Umowa B2B zawarta przez telefon; cena niezgodna z umową
Pytanie: Podpisałem umowę z t-mobile na tel (zamówienie było telefonicznie na odległość), chciałbym skorzystać z odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, gdyż zostałem wprowadzony w błąd. Pan co dzwonił do mnie z t-mobile proponował mi abonament 35 zł a tu jest 50 zł. Co w takiej sytuacji mam zrobić. Dokładnie jest to aneks do umowy i teraz jak do niego zadzwoniłem to mówi, że to odstąpienie 10 dni nie przysługuje mi bo to jest na firmę.
Odpowiedź: Moim zdaniem powinien Pan zażądać obniżenia – skorygowania kosztu abonamentu do kwoty 35 zł zgodnie z umową zawartą telefonicznie. Cena usługi bowiem nie jest zgodna z umową zawartą przez telefon (która, jak mniemam, została nagrana). Nie ma tu znaczenia, że występuje Pan w umowie jako przedsiębiorca (a nie jako konsument).
Przeczytaj też: Rękojmia między przedsiębiorcami
A tak na marginesie, to przedsiębiorcy na podstawie art. 84 Kodeksu postępowania cywilnego też przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem błędu. Jednak w opisanym przez Pana przypadku nie pozostawał Pan w błędzie; wyraźnie usłyszał Pan, że koszt abonamentu wynosić będzie 35 zł miesięcznie w związku z czym niech usługodawca nie zawyża Panu kosztów wbrew ustaleniom zawartej telefonicznie umowy.
Przeczytaj też: Telefon na abonament bez pracy, z komornikiem
Bezpłatne porady: poczta@pamietnikwindykatora.pl
A to nie jest przypadkiem tak, że wskutek zmiany przepisów osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą traktowana jest jak konsument?
Biniu
25 mar 21 o 15:39
Nie, jest tak tylko w przypadku upadłości – aktualnie przepisy o upadłości konsumenckiej stosują się także do prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
admin
25 mar 21 o 15:46