Doradca

bezpłatne porady prawne i finansowe

Przelew na zamknięte konto bankowe

3 komentarze

Pytanie: Wysłałem wierzycielowi – pożyczkodawcy na konto bankowe w ING Bank Śląski przelew całości długu, już zasądzonego prawomocnie. Przelałem w poniedziałek, we wtorek przypomniałem sobie, że jeszcze przed założeniem mi sprawy w sądzie podał mi numer nowego rachunku bankowego w mBanku ponieważ dotychczasowy rachunek bankowy zlikwidował A ja przelałem na to stare. Mamy czwartek kontaktu z wierzycielem nie mam. Co się stanie z tymi pieniędzmi przelanymi na rachunek nieistniejącego konta bankowego?

Odpowiedź: W takiej sytuacji, jeżeli konto faktycznie zostało zamknięte, to Pana bank zwróci Panu ten przelew maksymalnie do czterech dni roboczych. Dziś bądź jutro powinien Pan mieć te pieniądze z powrotem na koncie.

Jeżeli jednak załóżmy do wtorku nie otrzyma Pan zwrotu przelewu, to będzie oznaczało, że ktoś (z banku albo posiadacz konta) nie dopełnił wszystkich formalności związanych z zamknięciem konta i pieniądze będą na tym koncie i zwrotu przelewu Pan nie otrzyma. Takie przypadki ponoć czasem zdarzają się, rzadko. Należałoby wówczas skontaktować się z posiadaczem (z byłym posiadaczem) tego konta pocztą czy też mailem skoro nie ma Pan kontaktu telefonicznego i poinformować go o sytuacji załączając potwierdzenie dokonanego przelewu. Niechaj wówczas on skontaktuje się z bankiem w którym jest to jego wciąż (nie do końca) zamknięte konto, żeby mógł sobie zadysponować tymi jego pieniędzmi.

Bez obaw, pieniądze nie znikną bez śladu i nie ma też takiej możliwości, żeby zmienił się posiadacz tego rachunku bankowego.

Bezpłatne porady: poczta@pamietnikwindykatora.pl

1 lipca, 2020

kategoria depozyty bankowe

Komentarze do 'Przelew na zamknięte konto bankowe'

Subscribe to comments with RSS

  1. Do mnie wrócił trzeciego dnia przelew wysłany na jak się okazało, zlikwidowany rachunek bankowy.

    Jawa

    26 Cze 21 o 05:17

  2. Ja wysłała przelew tydzień temu, dziś do mnie napisał maila sprzedawca, że nie ma ode mnie przelewu i po przesłaniu potwierdzenia stwierdził, że ten rachunek zamknął i podął mi nowy. Dziwne że do tej pory nie otrzymałam zwrotu przelewu? Faktem jest to że na fakturze wystawionej mi ostatnio jest inny numer konta a ja z przyzwyczajenia wysłałam przelew na stary który mam w historii transakcji z nim.

    Monika

    15 Wrz 21 o 14:07

  3. Prawdopodobnie zatem to stare konto jest wciąż aktywne, proszę poinformować sprzedawcę o tym, że gdyby konto było zamknięte, to otrzymałaby pani zwrot w przelewu ciągu dwóch czy maksymalnie trzech dni. Proszę przesłać mu potwierdzenie przelewu na stare konto.

    admin

    15 Wrz 21 o 14:13

Skomentuj