Przelew na zamknięte konto bankowe
Pytanie: Wysłałem wierzycielowi – pożyczkodawcy na konto bankowe w ING Bank Śląski przelew całości długu, już zasądzonego prawomocnie. Przelałem w poniedziałek, we wtorek przypomniałem sobie, że jeszcze przed założeniem mi sprawy w sądzie podał mi numer nowego rachunku bankowego w mBanku ponieważ dotychczasowy rachunek bankowy zlikwidował A ja przelałem na to stare. Mamy czwartek kontaktu z wierzycielem nie mam. Co się stanie z tymi pieniędzmi przelanymi na rachunek nieistniejącego konta bankowego?
Przeczytaj też: Zamknięcie konta a historia rachunku bankowego
Odpowiedź: W takiej sytuacji, jeżeli konto faktycznie zostało zamknięte, to Pana bank zwróci Panu ten przelew maksymalnie do czterech dni roboczych. Dziś bądź jutro powinien Pan mieć te pieniądze z powrotem na koncie.
Przeczytaj też: Termin zapłaty przelewem bankowym
Jeżeli jednak załóżmy do wtorku nie otrzyma Pan zwrotu przelewu, to będzie oznaczało, że ktoś (z banku albo posiadacz konta) nie dopełnił wszystkich formalności związanych z zamknięciem konta i pieniądze będą na tym koncie i zwrotu przelewu Pan nie otrzyma. Takie przypadki ponoć czasem zdarzają się, rzadko. Należałoby wówczas skontaktować się z posiadaczem (z byłym posiadaczem) tego konta pocztą czy też mailem skoro nie ma Pan kontaktu telefonicznego i poinformować go o sytuacji załączając potwierdzenie dokonanego przelewu. Niechaj wówczas on skontaktuje się z bankiem w którym jest to jego wciąż (nie do końca) zamknięte konto, żeby mógł sobie zadysponować tymi jego pieniędzmi.
Przeczytaj też: Zamknięcie konta bankowego zajętego przez komornika
Bez obaw, pieniądze nie znikną bez śladu i nie ma też takiej możliwości, żeby zmienił się posiadacz tego rachunku bankowego.
Przeczytaj też: Zamknięcie wspólnego konta bankowego
Bezpłatne porady: poczta@pamietnikwindykatora.pl
Do mnie wrócił trzeciego dnia przelew wysłany na jak się okazało, zlikwidowany rachunek bankowy.
Jawa
26 cze 21 o 05:17
Ja wysłała przelew tydzień temu, dziś do mnie napisał maila sprzedawca, że nie ma ode mnie przelewu i po przesłaniu potwierdzenia stwierdził, że ten rachunek zamknął i podął mi nowy. Dziwne że do tej pory nie otrzymałam zwrotu przelewu? Faktem jest to że na fakturze wystawionej mi ostatnio jest inny numer konta a ja z przyzwyczajenia wysłałam przelew na stary który mam w historii transakcji z nim.
Monika
15 wrz 21 o 14:07
Prawdopodobnie zatem to stare konto jest wciąż aktywne, proszę poinformować sprzedawcę o tym, że gdyby konto było zamknięte, to otrzymałaby pani zwrot w przelewu ciągu dwóch czy maksymalnie trzech dni. Proszę przesłać mu potwierdzenie przelewu na stare konto.
admin
15 wrz 21 o 14:13