E-sąd opinie
Widzę też w statystykach bloga częste zapytania – “E-sąd opinie”. Ja kiedyś zostałem bezpodstawnie pozwany poprzez złożenie pozwu do E-sądu, otrzymawszy nakaz zapłaty musiałem wnieść sprzeciw też przez internet, ale akurat awaria systemu w E-sądzie była… i musiałem przesłać sprzeciw pocztą. Takie są moje doświadczenia.
Przeczytaj też: EPU – doręczenie elektroniczne
Jednak zakładając, że zazwyczaj działa, to moim zdaniem jest to super opcja szczególnie dla firm i instytucji mających wielu dłużników a więc np. firm pożyczkowych udzielających udzielających pożyczek online (takich jak te tutaj), telefonii itd. Nie trzeba bowiem kserować i wysyłać żadnych dokumentów pocztą wraz z pozwem. Wysyła się tylko pozew przez internet i pisze się w nim, że ma się takie a takie dowody. Sąd wydaje nakaz zapłaty “na słowo”, doręcza pozwanemu a ten ma prawo oczywiście wnieść sprzeciw. Szczególnie firmom mającym wielu dłużników z niskimi długami znacznie łatwiej jest odzyskiwać należności teraz niż kiedyś. Wpisywanie dłużników w rejestrze długów oraz w razie potrzeby pozwy do E-sądu znacznie usprawniają windykację.
Przeczytaj też: “Wnieś sprzeciw” – nieaktywna ikona w EPU
Jeżeli ktoś chciałby podzielić się własną opinią na temat E-sądu i EPU (Elektroniczne Postępowanie Upominawcze), to zapraszam do komentarzy.
Aktualizacja: Ostrzeżenie dla osób które zamierzają skorzystać z e-sądu czyli EPU. Przeczytajcie to uważnie: E-sąd wprowadza użytkowników w błąd – EPU działa WYŁĄCZNIE pod Internet Explorer – może to zaoszczędzić Wam sporo czasu i nerwów.
Bezpłatne porady: poczta@pamietnikwindykatora.pl
bardzo dobry pomysł, oszczędza mi sporo czasu i kosztów, mam wielu klientów zalegających z zapłatą niewielkich należności, gdyby nie e-sąd to pewnie nic bym nie robił z tymi małymi długami
Tymek
9 lut 12 o 22:50
Oszczędza czas na etapie składania pozwu, ale z nawiązką go kradnie na etapie oczekiwania na nakaz. Jak komuś wszystko jedno, czy klauzulę będzie miał za 3 miesiące, czy za 9, to EPU nadaje się do tego idealnie.
Lech | blog o wekslach
10 lut 12 o 07:50
Są zarówno plusy jak i minusy EPU – in minus na pewno możliwość wykorzystywania go do dochodzenia przedawnionych roszczeń, in plus – jest taniej – mimo wszystko szybciej (w przynajmniej w teorii tak być powinno) no i przyznajcie sami – w końcu coś się dzieje nowego. Może w końcu doczeka się dodatkowych poprawnych regulacji i doinwestowania.
Artur
21 lut 12 o 10:12
Tradycyjną metodą (pozew “papierowy”) tak samo można próbować dochodzić roszczenia przedawnionego. W obu przypadkach (EPU i tradycyjny pozew) są wyda nakaz zapłaty a pozwany w sprzeciwie może skutecznie podnieść zarzut przedawnienia roszczenia.
admin
21 lut 12 o 11:12
I owszem. Jednak zdarzały się sądy, które potrafiły obliczyć okres przedawnienia. 🙂 A co do sprzeciwów. Edukacja prawna społeczeństwa raczej średnia. Więc nie ma ich zbyt wiele i tu i tu. Kwestia tylko skali.
Artur
22 lut 12 o 10:49
Dla uściślenia – sądy nie uwzględniają przedawnienia z urzędu. Bo z powyższej mojej wypowiedzi wynikałoby, że i owszem. Zresztą mimo przedawnienia wierzyciel może dochodzić długu i polubownie i sądownie. 🙂 Chodziło mi o to, że masówka jaką jest EPU daje możliwość ponownego wysłania przez np. banki masy takich wierzytelności. A biorąc pod uwagę przepisy o doręczeniu, na sprzeciw w terminie dłużnik ma wg mnie małe szanse.
Artur
22 lut 12 o 11:13
Niestety ta szybkość działania jest iluzoryczna. Ja czekam już 45 dni na nakaz. Jednocześnie składałem pozew do sądu rejonowego przeciwko innemu dłużnikowi i tam już nakaz mam od tygodnia, czekam na klauzulę. Plusem jest szybkość i brak załączników, minusem czas. Ale może będzie lepiej.
Przemek
6 mar 12 o 09:36
Dodatkowym minusem jest fakt, że e-sąd często “nie umie” wydać nakazu zapłaty i przekazuje sprawę do marmurka “bez wyraźnego powodu”. Często tym “powodem” jest fakt, że odsetki zostały określone poprawnie, ale “niezgodnie” z możliwościami systemu informatycznego e-sądu. Chodzi zwłaszcza o definiowanie różnych terminów odsetek od wpłat dokonywanych przed wytoczeniem powództwa.
Lech | blog o wekslach
6 mar 12 o 10:00
Skorzystałem kilka razy z E-sądu i niestety moja ocena działalności tej szopki jest średnia. Po 2-3 miesiące oczekiwania na nakaz i kolejne 3-4 na klauzulę prawomocności. Telefonicznie nie dowiesz się nic, słyszysz tylko czekaj i czekaj. Raptem dwóch dłużników samo zapłaciło jakieś małe śmieszne kwoty w całości po otrzymaniu pisma z Lublina, dwóch cwaniaków zapłaciło kilkaset złotych z kilkudziesięciu tysięcy i wnieśli sprzeciwy. Sprawy poutykały nie wiadomo gdzie i leżą odłogiem już kilka miesięcy. Reszta dłużników śmieje się w twarz z tej zabawy w e-sąd bo wiedzą już, że ta prowizorka sądowa działa jeszcze gorzej jak normalne sądy. Kilka razy korzystałem z lokalnego sądu rejonowego i jak się człowiek ładnie uśmiechnął do pań w sekretariacie to i w 2-3 tygodnie były papiery z nakazem i prawomocność w następne 2-3 tygodnie. Z Lublina nie mam jeszcze ani jednej skutecznej egzekucji na podstawie prawomocnego wyroku. Szkoda gadać, my wróciliśmy do swojego Sądu Rejonowego, przynajmniej można się czegoś dowiedziec o sprawie.
Stefan
22 mar 12 o 21:28
W lubelskim e-sądzie od kilku dni nie mogę wnieść pozwu bo przy próbie opłacenia pozwu wyświetla się błąd – awaria systemu, co potwierdziła mi na telefon pani z sekretariatu sądu. A pozy które opłaciłem tak więc i wniosłem tydzień temu dale nie są wniesione jak się okazuje, bo “płatność w trakcie realizacji” czy coś w tym stylu, taki mają status w panelu.
B.A.R.
1 maj 12 o 16:32
Ile procentowo wynosi wpis sądowy EPU? Czy rozróżnia się tu postępowanie nakazowe od upominawczego?
Anonim
2 maj 12 o 13:17
Nie w e-sądzie jest tylko postępowanie upominawcze. EPU to skrót od: Elektroniczne Postępowanie UPOMINAWCZE.
Wpis sądowy w EPU to 1,25% wartości przedmiotu sporu czyli cztery razy mniej niż w tradycyjnym postępowaniu upominawczym.
admin
2 maj 12 o 13:58
W założeniu wszystko wygląda rewelacyjne. W praktyce to wielki niewypał, jak wszystko w naszym pięknym Kraju.
Złozyłem trzy pozwy, jeden figuruje od 17 dni jako “w trakcie realizacji” (nieoczekiwane zerwanie połączenia z portalem) pomimo zapewnień uzyskanych z sądu iż należy odczekać 15 dni, a następnie możliwość opłacenia automatycznie zostanie umożliwiona, do chwili obecnej pozew nadal. Dwa kolejne pozwy pomimo opłacenia figurują w zakładce “pozwy do opłacenia”. O co w tym wszystkich chodzi ? Serwis internetowy już nie odpowiada na zadawane pytania.Skoro EPU (jak wynika z informacji) był finansowany z funduszów UE to uważam, iż pieniądze zostały wyrzucone w przysłowiowe błoto.
Karol
16 cze 12 o 10:21
Czekanie na przesłanie (przez internet oczywiście) klauzuli wykonalności w EPU może doprowadzić człowieka do obłędu. Odradzam e-sąd chyba że ktoś ma dziesiątki niskich należności.
Jarro
9 mar 15 o 05:23
Ogólnie rzecz biorąc nie jestem zadowolony z działania sadu internetowego. Nie podzielam komentarzy, że trwa to krócej. Przeszło pól roku zajmowali się moja sprawa, a i tak później skierowali do Sądu właściwego dla dłużniczki czym samym sprawa się przedłużyła to i musiałam płacić drugi raz w Sądzie warszawskim. Chcąc zaoszczędzić czasu, wyszedłem na tym jak “Zabłocki na mydle”. Ogólnie nie polecam załatwiania sprawa przez Sąd Internetowy trwa to o wiele dłużej, a czy taniej to też sporna kwestia.
adam
27 mar 17 o 08:37
Pół roku to skandalicznie długo zarówno w EPU jak też w tradycyjnym sądzie.
admin
27 mar 17 o 10:09
Co do czasu i kwestii merytorycznych to jeszcze brak mi doświadczeń. Parę słów o kwestiach technicznych. TOTALNA ŻENADA! Tylko za pieniądze podatników mógł powstać taki gniot. Mało intuicyjny interfejs i brak sensownych wskazówek uczciwie zapowiada kłopoty w próbach używania tego …. . System certyfikacji wymaga Java, czyli wyklucza np. popularny firefox (który nie akceptuje apletów Java). Po specjalnie w tym celu dokonanej instalacji Java na ie kolejny zonk – nieważne lub przeterminowane certyfikaty blokują dostęp. Trzeba ręcznie wpisać stronę na listę wyjątków, bo patałachom nie chciało się zadbać o ważny certyfikat w środowisku, które sami wybrali. Jeszcze kilka korowodów i udało się podpisać pozew. Ale opłacić już nie. Pazerne gnojki nie chciały płacić za korzystanie x eCard i wysmażyły własny “system płatności”, który ma tylko jedną wadę – nie działa. W kółko żąda wybrania banku i odpisuje “błędy w formularzu” i znów, i znów aż w końcu się zawiesił. Po całkowitym zamknięciu przeglądarki (jedyna skuteczne opcja) i ponownym zalogowaniu dostaję komunikat “płatność w toku” i żadnej opcji, by ją albo przerwać albo dokończyć. Nie wiem, mam wpisać pozew jeszcze raz?
Jurek
9 sie 17 o 21:36
Już chyba ze dwa lata nie pisałem pozwu w tym ale wcześniej pod Firefox działał u mnie.
admin
9 sie 17 o 21:43
Dwa lata temu, MÓGŁ działać, bo wtedy Firefox akceptował wtyczki Java. Obecnie nie. Przy okazji update – udało mi się wnieść pierwszy pozew. Ale po kolei. Po zawieszeniu się systemu opłat i wynikającej z tego blokady pozwu skontaktowałem się z Pomocą Techniczną. Odpisali, że ten pozew będzie tak wisiał kilka dni, maks. dwa tygodnie a potem się odblokuje. Nic zrobić z tym się nie da. Jak mi się śpieszy, to mam wpisać ten pozew jeszcze raz a potem, jak tamten się odblokuje będę mógł go skasować. Wpisałem więc całość od początku raz jeszcze, bo system nie pozwala np. wykorzystać raz wprowadzonych danych, które się nie zmieniają. Wpisałem, podpisałem, zapłaciłem… nie, nie zapłaciłem, bo znów system płatności się zawiesił, mimo iż przed każdą operacją upewniałem się, że robię to, co powinienem i dawałem mu czas, by był gotowy (demon szybkości to to nie jest….). Niezrażony wprowadziłem pozew po raz trzeci, ale teraz pracowałem pod Firefoxem, po każdej operacji wylogowywałem się i logowałem na nowo a jedynie operację podpisu wykonałem pod ie (z powodów opisanych w poprzednim poście). W końcu odniosłem sukces – pozew jest przyjęty. Zobaczymy co dalej. Jeszcze odnośnie tego wprowadzania danych – generalnie pola akceptują wklejanie +V, ale są wyjątki w tym pola do wprowadzania numerów kont (dwa), gdzie wyjątkowo użyteczne byłoby wklejanie. Z kolei pola kwot nie akceptują np. spacji oddzielającej tysiące. Takich kwiatków jest mnóstwo….
Jurek
11 sie 17 o 13:20
Trzy dni temu próbowałem opłacić pozew, ale coś nie wyszło i anulowałem. Kiedy spróbowałem ponownie, przycisk “opłać” był nieaktywny. Myślałem, że to kwestia czasu, ale minęły trzy dni, próbuję i wciąż to samo, plus komunikat że “Pozew w trakcie opłaty”. Wysłałem pytanie do pomocy technicznej, zobaczymy co odpowiedzą.
Marek
30 paź 17 o 14:33
Mimo wszystko e-sąd w Lublinie jest bez wątpienia patologią sprawiedliwości. To narzędzie o skutecznego okradania biedy. Firmy pożyczkowe, windykatorzy chcą dobrze żyć kosztem innych, bo jak uzasadnić zysk z pożyczki 30% w miesiąc lub co gorsza zysk 100 % za pożyczone pieniądze. Wystarczy opóźnienie np. W firmie Profi Credit a ta wypowiada umowę dodaje ryczałtem koszty windykacji około 1500 do 2000 zł. Koszty adwokatów, sądów i za to wszystko płaci tzw. bieda – bo pożyczył pieniądze. I tak z długo 4000 zł mimo że już kwota pożyczona została spłacona robi się dług jeszcze jakieś dodatkowo 7 do 8 tys zł. czyli zysk około 200 % w krótkim czasie bo około 6 miesięcy. Pytanie jakie to uzasadnienie biznesu kiedy mamy tak niską inflację? Te firmy znalazły sposób na omijanie ustawy lichwiarskiej i sądy im w tym pomagają. A wracając do E-sadu mimo wniesionego sprzeciwu od nakazu zapłaty e-sad wydaje klauzulę wykonalności, potem zwleka przez miesiąc z uchyleniem, a w tym czasie komornik jest już u dłużnika na koncie. To naprawdę nienormalny kraj, a urzędnicy i grupy interesów maja nas za imbecylów i okradają nas w biały dzień!
Gość
2 sty 18 o 13:11
Takie zryczałtowane koszty windykacji nie mają racji bytu, zaskarżyć je należy. Z tym, że nie wiem, co w umowie pożyczki zawarto w kwestii tych kosztów ale nawet jeśli są takie to powołałbym się na sprzeczność z zasadami współżycia społecznego skoro są tak bezpodstawnie wysokie, Adwokat ma prawo do kosztów zastępstwa procesowego i te mogą być wysokie ale dopiero gdy sprawa trafi do sądu.
admin
2 sty 18 o 13:32
Dywagacje na temat patologii działania firm pożyczkowych kierujesz chyba pod złym adresem – co ma do tego eSąd? Z mojej perspektywy polski system prawny a zwłaszcza jego realia są zbyt pobłażliwe dla dłużników, którzy bez większego problemu unikają spłaty zasłużenia. Dlatego uważam, że eSąd to krok w dobrą stronę, tyle że wykonanie jest toporne a przy tym nie widać chęci poprawy. W grudniu uzyskałem pierwszy prawomocny nakaz zapłaty w wyniku pozwu, który w wielkich bólach złożyłem 11.08 (o czym opowiedziałem we wpisach powyżej). Trwało to więc cztery miesiące. Może nie jest to tragedia, ale trudno się zachwycać. Zwłaszcza, gdy jest się np. właścicielem lokalu, za który najemca nie płaci.
Jurek
4 sty 18 o 19:37
Pytanie do Admina, ile kosztowałoby napisanie przez Pana pozwu?
eliza
9 mar 18 o 11:22
Zależy w jakiej sprawie, ale pewnie kilka razy taniej niż u radcy / adwokata. Proszę napisać do mnie na poczta@pamietnikwindykatora.pl
admin
9 mar 18 o 11:31
Witam, tydzień temu udało mi się złożyć pozew w e-sądzie oraz go opłacić. Perypetie miałam podobne jak piszący powyżej Jurek, ale w końcu po instalacjach przeglądarki IE, Javy i innych ceregieli udało się i podpisać i opłacić pozew.
Niestety od tygodnia pod pozwem jest napis “Opłata w trakcie realizacji”… wiadomo jak długo może to potrwać?
Ile czeka się w ostatnim czasie na rozpatrzenie pozwu?
Paulina
21 maj 18 o 12:48
Z tego co pamiętam (ale to sprzed kilku lat) to kilka dni się czekało nieraz. Myślę, że na dniach powinno “puścić”.
Nie wiem ile się obecnie czeka na rozpatrzenie pozwu ale dawniej bywało bardzo różnie: od kilku dni do kilku tygodni nawet.
admin
21 maj 18 o 13:31
Obawiam się, że ta płatność nie została wykonana. I będzie tak wisieć, wisieć, wisieć…. aż spadnie 🙂 pozostawiając pozew nieopłacony. O ile dobrze pamiętam to sprawdziłem na koncie, że pobrania nie było i ponowiłem całość, od wpisania po rak kolejny pozwu poczynając, bo nie ma możliwości odblokowania tamtego. Ma samo się odblokować.
Życzę sukcesów!
Jurek
21 maj 18 o 13:36
Tylko, że mój pozew przeszedł już z “pozwów do opłacenia” do “pozwów złożonych” jednak podpisany jest że “opłata w trakcie realizacji”… Płatność została zrealizowana, na moim koncie jest zaksięgowana. Tylko u nich widocznie tyle to trwa 🙁
Paulina
21 maj 18 o 15:46
Może Pani zapytać pomocy technicznej czy jak oni się tam nazywają. Mnie na moje pytanie odpowiedzieli (w godzinach pracy) bardzo szybko i wyczerpująco.
admin
21 maj 18 o 18:54
Mam to samo co osoby wyżej, czyli “Opłata w trakcie realizacji.”, mimo że zapłacone wcześniej niż tydzień temu (i kasa z konta dawno ściągnięta). Ile najdłużej czekaliście, aż coś się ruszy w statusie?
Marvel
26 lut 19 o 16:15
Moje doświadczenia są o tyle inne, że płatność “wisiała”, ale pieniądze nie zostały pobrane z konta. Pani z pomocy technicznej stwierdziła, że to tak będzie wisieć dłuuuugo, więc zostawiłem to w tym zawieszeniu i złożyłem pozew od nowa, po czym go opłaciłem. Jeżeli w Twoim przypadku pieniądze zostały pobrane, to takie rozwiązanie nie jest dobrym pomysłem. Spróbuj przesłać pytanie do pomocy załączając potwierdzenie przelewu – w takiej sytuacji moim zdaniem powinni się tym zająć.
Jurek
27 lut 19 o 23:26
Cześć! Dzięki za odpowiedź. Pisałem już dwa razy do pomocy technicznej, zawsze załączając potwierdzenie przelewu (w .jpg, system nie akceptuje pdf ). Nie ma ani jednej odpowiedzi od 4 dni. Czy rozsądnę jest dzwonienie na infolinię? Wiadomo, jak w urzędach one działają.
Marvel
28 lut 19 o 07:42
Okazało się ze kontakt z infolinią to był strzał w dziesiątke. Odebrali niemal od razu. Statusem płatności podobno nie trzeba się przejmować. Należy wejść w zakładkę “moje sprawy” i sprawdzić czy jest sygnatura. Robi się to wchodząc w ikonę żółtej teczki. Jeżeli jest status “Zadekretowano – Nowa”, to znaczy że opłata przeszła i sprawa zostanie rozpatrzona przez sąd. Mam nadzieję, że ta informacja komuś się przyda 🙂
M.
28 lut 19 o 09:04
Dzięki Ci M. za podpowiedź – mam nadzieję, że moja sprawa niedługo ruszy. Składanie pozwu przez e-sąd to prawdziwa droga przez mękę i naprawdę spore wyzwanie. Jeśli coś może zadziałać nie zadziała:) (tylko płatność pobrali od razu i bez problemu:p)
Mi się udało dzięki przeglądarce Pale Moon i dużej dozie cierpliwości, zwłaszcza przy podpisywaniu certyfikatem.
Btk
8 kw. 19 o 10:26
W połowie sierpnia został wydany nakaz zapłaty w EPU (ja jestem powodem) na kwotę poniżej 200zł. W połowie sierpnia z nakaz został zwrócony do e-Sądu z adnotacją “nie podjęto w terminie”, po dwukrotnym awizowaniu. Pozwanym jest firma, której adres w pozwie zgadza się z jej oficjalnym adresem jaki figuruje w rejestrze KRS. Pozwany formalnie nadal prowadzi działalność gospodarczą i nie jest w stanie upadłości.
Do dzisiaj nie ma w aktach zarządzenia, czy doręczenie było skuteczne. Miałbym pytanie, czy zarządzenie z reguły pojawia się razem z klauzulą. Poza tym, czy zazwyczaj odpis z KRS jest umieszczany w aktach. I ile to statystycznie czasu może zająć?
jaxa
5 paź 19 o 22:36
Nie pamiętam czy sąd wydaje zarzadzenie o doręczeniu. Powtórne awizowanie i zwrot traktowany jest jako doręczenie. Niebawem powinien nadać klauzule wykonalności, różnie to bywa z czasem, może Pan zadzwonić tam i przypomnieć się, podobno często to pomaga. Nic mi nie wiadomo o tym, jakoby sąd umieszczal KRS w aktach.
admin
6 paź 19 o 07:10
Sąd własnie w takim przypadku gdzieś w czasie od 2 do 3 miesiecy postanawia, że pismo jest doręczone i wtedy uprawomocnia sprawe.
Mati
15 paź 19 o 18:12
Narazie wiosek złożony 10/10 i narazie sprawa tylko zadekretowana. Mam nadzieje, że jak najszybciej sie rozwiąże ponieważ US juz sciga mnie za VAT z niezapłaconych mi faktur.. Ciekawe to jest, że dłużnik pozostaje długi czas bezkarny a karany jest ten który nie otrzymał zapłaty
Mati
4 lis 19 o 15:51
Czy do tego pozwu da się dołączyć załączniki? Złożyłam pozew i martwi mnie, że w ogóle jako dowody nie dało się dołączyć skany umów, na podstawie których można stwierdzić zobowiązanie, skanów wezwania do zapłaty czy korespondencji mailowej z wierzycielem. Tylko opisałam te dokumenty w dowodach, ale w jaki sposób sąd ma dojść do tego czy one istnieją?
Ann
15 sty 20 o 11:05
Żadnych załączników do e-sądu nie przesyła się. E-sąd “wierzy Ci na słowo” a pozwany otrzyma odpis pozwu i wtedy będzie mógł wnieść sprzeciw i sprawa trafi do sądu rejonowego a wtedy sąd zażąda od Ciebie załączników.
admin
15 sty 20 o 11:35
Kompletna bzdura. eSad wydaje szybciej wyrok niż trwa u nich założenie konta w systemie pseudoinformatycznym. Sąd nie potrzebuje żadnych dowodów do wydania wyroku. Na szczęście sprzeciw jest formalnością. Szkoda tylko tych mniej rozgarniętych. To jest przyklepywanie oszustwa.
Andrzej
2 mar 21 o 16:37
Nakaz zapłaty w e-sądzie to czasem kilka dni a czasem miesiąc oczekiwania, nie ma reguły. A sprzeciw powoduje umorzenie postępowania, po zmianie przepisów.
tadzio
11 maj 21 o 19:36
Szczerze polecam e-sąd jeżeli ktoś ma z 10 albo więcej pozwów w tygodniu tak jak nasza firma. Szybko i sprawnie kalkuluje się czasowo mimo zmiany przepisów – umarzania w przypadku wniesienia sprzeciwu.
Konrad
25 maj 21 o 15:23
Zależy jeszcze jakie ma się sprawy, jeżeli wiadomo że przyszły pozwany kwestionuje zasadność wierzytelności, to EPU czyli e-sąd jest stratą czasu, lepiej od razu spraw e do “normalnego” sądu wnieść, chyba że liczymy na to, że pozwany spóźni się z wniesieniem sprzeciwu, takie szczęście kilka razy miałem będąc powodem.
admin
25 maj 21 o 15:56
Dlaczego e-sąd jest “stratą czasu” gdy wniesiono sprzeciw od nakazu zapłaty?
Natalia
22 cze 21 o 16:34
Po wniesieniu sprzeciwu od nakazu zapłaty wydanego przez e-sąd czyli w elektronicznym postępowaniu upominawczym, postępowanie zostaje umorzone i powód musi ponownie z pozwem wystąpić – do sądu rejonowego albo okręgowego (w zależności od wysokości roszczenia).
admin
22 cze 21 o 18:38
I ciekawe po co ta zmiana, było dobrze gdy odsyłali akta po sprzeciwie do sądu właściwego dla pozwanego.
Witek
27 cze 21 o 16:57
Ja tam zawsze wolałem od razu do rejonowego, w większości spraw mam sprzeciwy, sprzeciwów nie wnoszą tylko tacy którym nie zależy bo nic oficjalnie nie posiadają i komornik im niestraszny.
Maciek
3 lip 21 o 21:27
Ciekawa koncepcja. W sumie to logiczne nawet. Wniesieniem sprzeciwu można sporo odwlec w czasie egzekucję komorniczą a a nawet oddalenie powództwa uzyskać w z pozoru czystej sprawie.
pikul
5 lip 21 o 22:04
Ja sobie bardzo cenię EPU, drukowanie, kserowanie i wysyłanie na poczcie a czasem zawożenie do biura podawczego rejonowego sądu bardzo mnie irytowało.
rokosz
24 sie 21 o 18:46
Trzeba przyznać to, że EPU jest szybsze do tradycyjnych sądów w wydawaniu nakazów zapłaty.
Barbara
12 wrz 21 o 05:58
Co z tego jeżeli od 90% nakazów wpływa sprzeciw i sprawy jakby nie było, trzeba wnosić do zwykłego sądu rejonowego. Resumując, zaprzestałem wnosić do epu z tego powodu.
jajco
14 paź 21 o 07:38
To jest prawda, jeżeli dłużnik ma dochody, to przeważnie jest sprzeciw. Nie odwołują się prawie tylko tacy którzy nic przynajmniej oficjalnie nie posiadają i przez to nie mają strachu przed komornikiem.
Dawid
24 paź 21 o 20:18
Można jeszcze liczyć na to, że pozwany zapomni wnieść sprzeciw w terminie i wtedy nakaz uprawomocni się, raz tak miałem i była to wierzytelność naprawdę sporna, facet się wściekał ale zapłacił bez komornika.
Anonim
23 lis 21 o 18:27
To się zdarza, najczęściej sprzeciwy są spóźnione o jeden dzień ponieważ pozwany albo co gorsza jego pełnomocnik błędnie obliczył kiedy upływa ostatni dzień na wniesienie sprzeciwu.
lupa
30 lis 21 o 06:06
Czy przed skierowaniem do e sądu muszę mieć zamknięte dochodzenie na policji w sprawie oszustwa ? Toczy się akurat.
Samanta
13 gru 21 o 19:44
Na wszelki wypadek poczekałbym na umorzenie z organów ścigania a jeżeli przedstawią zarzut, to nie kierować do sądu cywilnego licząc na wyrok karny. Chodzi o zasądzenie obowiązku naprawienia szkody zwłaszcza jeżeli nastąpi skazanie na karę pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem jej wykonania (pod warunkiem zwrotu pieniędzy czyli właśnie naprawienia szkody). Jeżeli wcześniej będzie wyrok w sprawie cywilnej, to sąd karny nie zasądzi obowiązku naprawienia szkody.
admin
13 gru 21 o 19:52
W e-sądzie uwalają mnóstwo spraw jako rzekomo nie nadających się do postępowania elektronicznego dlatego już dawno nasza firma zrezygnowała z tego postępowania sądowego.
Mira
31 gru 21 o 08:41
Ten cały e-sąd nie przysyła mi powiadomień o doręczeniach na maila! Ustanowiłem komunikację elektroniczną i jeżeli przegapię termin to sprawę przegrałem.
Anonim
5 sty 22 o 08:51
Mnie też nie przysyła powiadomień. Po prostu gdy mam sprawę w toku, to loguję się do panelu e-sąd co tydzień i sprawdzam. A Ty to nie wiem, jak przegrasz bo przecie jeżeli ustanowiłeś komunikacje elektroniczna jako wyłączną to rozumiem, ż wniosłeś sprzeciw a skoro wniosłeś sprzeciw, to postępowanie w EPU zostanie umorzone.
admin
5 sty 22 o 16:55
Tak ale podobno postanowienie o umorzeniu powód może zaskarżyć.
żata
5 sty 22 o 21:00
Może zaskarżyć ale nic to nie da w tym przypadku – jest sprzeciw ma być umorzenie postępowania.
admin
6 sty 22 o 04:22
Ja już zaprzestałem wnosić pozwy do e-sądu ponieważ w 80 procentach tych spraw wpływa sprzeciw. Szkoda zatem czasu, lepiej od razu do tradycyjnego postępowania sądowego skierować.
Zaczyk
8 sty 22 o 06:06
Z wniesieniem sprzeciwu w formie też elektronicznej niektórzy mają problemy, rośnie przez o prawdopodobieństwo niewniesienia sprzeciwu (w terminie zawitym) a przez to uprawomocnienia nakazu.
naganek
13 sty 22 o 18:38
Myślę, że najczęstszą przyczyną niewniesienia sprzeciwu w EPU jest ta opisana przeze mnie tutaj: https://pamietnikwindykatora.pl/wnies-sprzeciw-nieaktywna-ikona-w-epu/ (wraz z rozwiązaniem tego problemu)
admin
13 sty 22 o 18:58
To jeżeli zdecyduję się na wniesienie pozwu do e-sądu to pozwany otrzyma nakaz zapłaty drogą elektroniczną czy pocztą poleconym?
Anonim
14 sty 22 o 15:50
Nakaz zapłaty otrzyma pocztą poleconą nawet jeżeli ma w e-sądzie konto. Komunikację elektroniczną jako wyłączną pozwany może ustanowić do konkretnej sprawy.
admin
15 sty 22 o 07:26
Komunikacja elektroniczna znaczy jej ustanowienie przez pozwanego równa się złożenie sprzeciwu i umorzenie postępowania w elektronicznym postępowaniu upominawczym i na tym się ta komunikacja w sprawie kończy. Czy mam rację?
Krzysztof
16 sty 22 o 07:07
Zgadza się, jedyna czynność którą pozwany może wykonać w e-sądzie po otrzymaniu nakazu zapłaty to wniesienie sprzeciwu i może tego dokonać elektronicznie właśnie po ustanowieniu komunikacji elektronicznej w tej konkretnej sprawie. I sąd umarza postępowanie, na tym koniec komunikacji elektronicznej, sprawa w e-sądzie zakończona umorzeniem postępowania.
admin
16 sty 22 o 10:29
Rozumiem ale to mi nie zaprzepaszcza ponownego wniesienia pozwu w tej samej sprawie?
Anonim
16 sty 22 o 10:37
Oczywiście, umorzenie postępowania w EPU nie zaprzepaszcza możliwości wniesienia powództwa w nazwijmy – tradycyjnej formie.
admin
16 sty 22 o 13:50
Od powództwa w formie papierowej raczej też będzie sprzeciw jeżeli był w EPU choć z drugiej strony – nie koniecznie, bo w EPU nie trzeba nic drukować, załączać, pakować do koperty i iść na pocztę więc że tak powiem, aż sie prosi o sprzeciw – w jednym zdaniu nawet i to wystarcza do umorzenia postępowania.
Mirek
16 sty 22 o 21:53
To fakt, wystarczy “wnoszę sprzeciw od nakazu zapłaty, roszczenie powoda nie istnieje, nigdy nie powstało” i tyle.
Stan
21 sty 22 o 05:18
Ja wolałam nadmienić w sprzeciwie, że towar jest wadliwy, powód nie chce rozpatrzyć reklamacji. Tylko tyle jako uzupełnienie do “wnoszę sprzeciw od nakazu zapłaty”.
Mari
23 sty 22 o 15:17
Wniesienie pozwu do tego e-sądu to czysta przyjemność w porównaniu do wnoszenia papierowego – tradycyjnego. To drukowanie, kserowanie, adresowanie koperty męczyło mnie niepomiernie.
Stein
30 sty 22 o 08:21
Do momentu w którym dowiesz się, że pozwany wniósł sprzeciw. Wniesienie sprzeciwu w EPU w formie elektronicznej to również “czysta przyjemność” po czym postępowanie zostaje umorzone i aby dalej dochodzić sądownie zapłaty, trzeba wnieść powództwo na papierze.
admin
30 sty 22 o 09:36
O ale trafiłam, ja chcę złożyć sprzeciw otrzymałam nakaz zapłaty z e-sądu. Jak to zrobić elektronicznie, konto już dawniej założyłam w e-sądzie, sprawa w której otrzymałam nakaz jest w panelu ale nie da się nacisnąć “wnieś sprzeciw”? Nie chce mi się papierowego sprzeciwu sporządzać.
Klaudia
30 sty 22 o 12:49
Odpowiedź ma Pani tutaj: https://pamietnikwindykatora.pl/wnies-sprzeciw-nieaktywna-ikona-w-epu/
admin
30 sty 22 o 13:15
Serdecznie dziękuję za podpowiedź, już wniosłam sprzeciw 🙂 Czy to znaczy że postępowanie sądowe zostanie umorzone i już nie muszę tego monitorować?
Klaudia
30 sty 22 o 20:23
Teoretycznie powód może wnieść zażalenie na postanowienie o umorzeniu postępowania ale nie wyobrażam sobie sytuacji w której sąd mógłby je uwzględnić. Jednak na wszelki wypadek może Pani sprawdzić za tydzień i za dwa czy wniósł zażalenie.
admin
30 sty 22 o 21:28
Zażalenie na umorzenie w EPU nigdy nie zostanie uwzględnione, sprzeciw to sprzeciw a sprzeciw to umorzenie i tyle w temacie.
Norris
1 lut 22 o 05:59
Jak długo trwa w e-sądzie wydanie nakazu zapłaty licząc od dnia wniesienia pozwu?
Anonim
13 lut 22 o 07:40
Różnie, zależy od tego ile mają spraw w danym okresie, ilu referendarzy na chorobowym, na urlopach. Ja czekałam jakieś dwa tygodnie czyli chyba niedługo ale co z tego gdy dłużnik wniósł sprzeciw i sprawa do umorzenia.
Ola
21 lut 22 o 12:29
łatwo w e-sądzie pozew wnieść ale sprzeciw jeszcze łatwiej, jedno zdanie wystarczy. Dlatego tyle sprzeciwów a co za tym idzie – umorzeń.
mober
21 lut 22 o 22:32
Założyłem dłużniczce sprawę poprzez e-sąd i zgodnie z podejrzeniem do sądu wpłynął sprzeciw.
Jakie są dalsze kroki w takim przypadku ?
Jerzy
25 lut 22 o 20:01
Umorzenie postępowania w e-sądzie… I może Pan po umorzeniu wnieść do sądu właściwego miejscowo dla Pana lub dla niej, jak Pan woli.
admin
25 lut 22 o 20:14
Jeżeli w e-sądzie był wniesiony przez pozwanego sprzeciw to i w zwykłym sądzie będzie sprzeciw i co wówczas?
Anonim
27 lut 22 o 15:37
Wówczas sąd wyznaczy rozprawę.
admin
28 lut 22 o 04:43
Generalnie jak mowa o długach z działalności gospodarczej i gdy dłużnik dalej prowadzi firmę, to szkoda czasu na e-sąd bo 90% pewności że będzie wniesiony sprzeciw od nakazu. Szkoda czasu i fatygi, wskazane od razu do marmurka pozwać.
winicjusz
2 mar 22 o 22:20
Zauważcie, że E-sąd jest bardzo pomocny w poznaniu zamiaru dłużnika w przypadku nieudokumentowanego roszczenia, najczęściej niepodpisanej faktury.
panko
5 mar 22 o 12:45
Sprzeciw w e-sądzie to wystarczy tylko jedno krótkie zdanie bez uzasadnienia i jest skuteczny, umorzenie postępowania. Nie trzeba wdawać się w szczegóły, nie musi powód ma wiedzieć co zarzucam, niech będzie w niepewności.
Dino
10 mar 22 o 17:55
Mnie dłużnik wniósł sprzeciw z pomocą radcy prawnego i czekałem na umorzenie a otrzymałem klauzulę wykonalności 🙂 Nie wiem co jest grane?
Anonim
18 mar 22 o 07:05
Ja jestem zadowolony, żadnego drukowania, kopertowania i poczty, nakaz zapłaty w dwa tygodnie.
gagarin
27 mar 22 o 20:51
Poczekaj, prawdopodobnie będzie sprzeciw i od nowa zabawa ale już w rejonowym zwykłym sądzie. No chyba że Twój dłużnik nic nie ma i mu bez różnicy to jeszcze koszty bezskutecznej egzekucji ci dojdą. 🙂
alonzo
28 mar 22 o 17:18
Wykrakałeś, wpłynął sprzeciw od nakazu zapłaty i postanowienie o umorzeniu postępowania, co teraz mam zrobić?
gagarin
7 kw. 22 o 12:23
Do “zwykłego” sądu rejonowego pozew złożyć, papierowy znaczy. Jeżeli i tam dłużnik wniesie sprzeciw, to nie będzie umorzenia postępowania tylko rozprawa.
admin
7 kw. 22 o 20:57
Nie polecam, przesłałem wniosek i dowody adwokatowi po czym dostałem numer sprawy. Musiałem oczywiście zrobić opłatę i już od kilku miesięcy zero odpowiedzi. Jednym słowem OSZUSTWO
Grzegorz
29 maj 22 o 10:40
Może adwokat coś ukrywa przed Panem.
admin
29 maj 22 o 13:44
Tak, czy tak jest to oszustwo
Grzegorz
29 maj 22 o 17:43
Adwokat alkoholik i zapomniał wysłać pozew albo pamięta ale jakoś nie może się za to zabrać, bo wódka priorytetem. Miałem takiego i jeszcze się ciskał gdy przyszedłem odebrać dokumenty w sprawie, nie chciał oddać. Ich trzeba kontrolować a jeszcze lepiej – samemu złożyć pozew, to nie jest trudne.
wawelek
20 lip 22 o 17:33
Jasne, przecież pozew do e-sąd jest prosty jak nie powiem co… W dwie minuty taki pozew napisałem.
Anonim
12 gru 22 o 14:32
W e-sądzie jest teraz fajnie, wystarczy krótko “wnoszę sprzeciw” i sprawa idzie do umorzenia z tym, że mogą do rejonowego ponownie pozew wnieść.
Bolek
24 sty 23 o 08:55
Czy pozew o zapłatę będę mógł wnieść przez e-sąd czy kwota mnie wyklucza 180.000zł ?
Włodek
8 lut 23 o 04:17
Nie wyklucza… Limit w e-sądzie to sto milionów złotych.
admin
8 lut 23 o 08:20
E-sąd to niepotrzebna strata czasu jeżeli macie wierzytelność i dłużnika który chce uniknąć zapłaty (patrz: będzie się odwoływał). Wniesie sprzeciw, sprawa do umorzenia i trzeba od początku pozew do rejonow3ego wnieść.
kamikaze
27 kw. 23 o 17:14