Windykator

bezpłatne porady – windykacja i egzekucja

Ława przysięgłych czyli społeczne sądy nad sędziami, prokuratorami i konsekwencje

26 komentarzy

Osądzenie przestępców w togach czyli zwłaszcza sędziów i prokuratorów, powinno zostać powierzone obywatelom, społeczeństwu. Kiedyś bodaj redaktor Jacek Żakowski oburzał się na takie propozycje, żeby obywatele osądzali i że to pachnie trybunałami ludowymi czy też sądami ludowymi. No a co masz Pan w Stanach Zjednoczonych Ameryki? Ławy przysięgłych czyli właśnie trybunały ludowe, sądy ludowe tylko że cywilizowane (bo i generalnie cywilizacja postępuje) i o to chodzi żeby i w Polsce tak się działo. To obywatele orzekają w USA o winie lub braku tejże. Jak może domyślasz się Pan, trudniej ich, losowo wybieranych, korumpować niż polskie etatowe bydło w togach, być może w genach mające korupcję tudzież inne przestępstwa (złośliwość – przekroczenie uprawnień) zakodowane. Po tatusiu, po mamusi którzy też togi zakładali.

Przeczytaj też: Geny dzisiejszych sędziów, prokuratorów tudzież innych prawników

Oczywiście ława przysięgłych powinna orzekać we wszystkich sprawach, jak w USA. Tam masz bracie tzw. common law, po prostu. W sprawach karnych obywatele orzekają o winie a w sprawach cywilnych – ustalają fakty, co jest też niezmiernie ważne (mam wiedzę o tym, co wyprawiają w tym zakresie polscy “sędziowie”).

OK, dalej. Ja już kilkakrotnie na tym blogu poruszałem sprawy skandalicznych wyroków: przeoczenia faktów – dowodów (kilku w danej sprawie), błędy logiczne które szczerze tylko debil mógłby popełnić. Z ostrożności za każdym razem brałem pod uwagę formalnie iż to niecelowe błędy (ale sugerowałem też że ja w to nie wierzę). Z ostrożności, bo przecież jak który koleś tych nierobów / przestępców sądziłby mnie, to zapewne uzna, że to nie były celowe błędy (albo że nie ma błędów hahaha) i skaże mnie za publikowanie tego, że to na 100% przestępcy, czyli celowo (korupcyjnie, lub złośliwym niedopełnieniem obowiązków) skrzywdzili mnie.

Przeczytaj też: Swobodna ocena dowodów przez sędziego

Tymczasem jestem pewien, że żaden skład ławy przysięgłych w USA nie miałby wątpliwości, że są to celowe błędy, przeoczenia. I polscy obywatele też nie mieliby wątpliwości…. Nie mieliby wątpliwości w tych moich sprawach, nie mieliby wątpliwości w tysiącach, setkach tysięcy spraw na przestrzeni lat w całej Polsce, przekrętów prokuratorskich i sędziowskich. Albowiem trafnej oceny tego czy ktoś miał zamiar czy nie miał zamiaru, osoba bez prawniczego wykształcenia też może dokonać. I powiadam Wam, że prędzej w licznych sprawach skazanych do tej pory za oszustwo (niezapłacenie faktur, niezwrócenie pożyczek) można mieć wątpliwości czy faktycznie mieli zamiar, niż w przypadkach licznych przeoczeń i błędów “sędziów”. 😉

OK, wprowadzamy ten system na miejsce tej farsy doprowadzającej świadomych obywateli do białej gorączki. Farsy, przy której film “Miś” Stanisława Barei jest niczym jak chodzi o pokaz absurdu. Skazanych zostaje tylu “sędziów” i “prokuratorów” (oczywiście automatycznie na ryja wylecą z roboty), że nie ma kto tej roboty wykonywać – brak kadr, obstrukcje straszliwe, paraliż.

Przeczytaj też: Nieumyślne, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, poświadczenie nieprawdy przez sędzię wiedzącą o sfałszowaniu dokumentów

Rozwiązania – opcje widzę dwie. Pierwsza, to sprawdzanie dokonań wyrywkowo, losowo wybranych prokuratorów i sędziów, dokonań z ostatnich np. 15 lat. Wybieramy losowo i sprawdzamy. Zarzut, skazanie i pozostali zaczynają uczciwie pracować – zaprzestają przestępczej działalności, załóż się. Oczywiście losowanie można znów zarządzić po jakimś czasie a nawet należy.

Druga opcja – sprawdzamy dokonania wszystkich i skazujemy każdego bydlaka czyli tego który dopuścił się przestępstwa, wyrządził szkodę. Podejrzewam, że wtedy cisza zaległaby w tych urzędach, bo (prawie) nikogo by tam nie było. 🙂 Bierzemy na ich miejsce aplikantów i studentów prawa. Gorzej niż jest na pewno nie będzie tylko lepiej.

Przeczytaj też: Pojęcie “istotnej szkody” wyrządzonej przez sędziego (niby) nieumyślnie

1 lutego, 2016

kategoria prawnicy

Komentarze do 'Ława przysięgłych czyli społeczne sądy nad sędziami, prokuratorami i konsekwencje'

Subscribe to comments with RSS

  1. W USA nie do końca jest tak, że w każdej sprawie orzeka ława przysięgłych. Nawet jak chodzi o sprawy karne. Otóż oskarżony w wielu stanach ma prawo sobie wybrać czy chce by go osądziła ława, czy też sam sędzia zawodowy. Ma to swoje społeczne uzasadnienie. Np w stanie Georgia, gdzie większość to Murzyni, biali postawieni w stan oskarżenia będą na ogół woleli by o ich winie lub niewinności decydował sędzia zawodowy. Z wiadomych względów 🙂 Natomiast Murzyn częściej wybierze ławę. Ponadto zarówno prokurator, jak i adwokat, mają wpływ na dobór przysięgłych. Np w sprawie faceta podejrzanego o gwałt, jego adwokat będzie się skłaniał raczej ku mężczyznom w ławie, a prokurator ku kobietom ( w dużym uproszczeniu).
    Ale generalnie zgadzam się, ława przysięgłych to dobre rozwiązanie. Zwłaszcza tam gdzie poziom sądownictwa pozostawia bardzo wiele do życzenia. U nas niby są tzw ławnicy. Tyle że aby zostać nim, trzeba być wysuniętym przez jakąś organizację lub inne lobby. Nie ma tak by po prostu ludzie niekarani zgłaszali się, a potem z nich losowo kompletuje się skład sędziowski.

    Szalony Kefir

    1 lut 16 o 22:59

  2. PS
    Mieliśmy 25 lat by wyczyścić i udoskonalić aparat sprawiedliwości. To szmat czasu. Zmarnowany.

    Szalony Kefir

    1 lut 16 o 23:01

  3. Możliwość wyboru (ława przysięgłych czy tylko sędzia) – proszę bardzo, wybrałbym ławę.

    Ławnicy w Polsce to fikcja, marionetki wybierani (zgłaszani) przez … prezesa sądu… Poza tym, w sprawach karnych ławników praktycznie nie ma, po prostu. W cywilnych też. Tylko zawodowy sędzia (sędziowie) czyli wiadomo …

    admin

    2 lut 16 o 02:59

  4. pod tym nickiem jest dłuższy mój wywód wyjaśniający rolę instytucji ławy przysięgłych,ławy oskarżającej,etc….Artykuł pt.Nowa Konstytucja autorstwa pana Korczyńskiego-ZAPRASZAM

    władza suwerena

    18 lut 16 o 23:17

  5. Można prosić o odnośnik do tekstu?

    admin

    19 lut 16 o 03:56

  6. Szalony Kefir, nie rozumiesz do końca systemu sądowego z Georgia, twoje wywody są pomylone z rzeczywistością. Nie pisz głupot jak się nie roumiesz na systemie wymiaru w US.

    ANDRZEJ LOBROW

    2 paź 16 o 19:57

  7. Żadna partia w Polsce niczego mądrego nie zmieni w systemie wymiaru, tam są same debile, skażone idiotyzmem komunistycznym, ba nawet nie są zaiteresowani dostrzec takich co zmienią ten kryminogenny stan komunistyczny. Nikt z PiS-u tego nie dokona, a już tym bardziej i prezes, to debili z wrodzoną głupotą komunistyczną, co chroni ten nepotyzm bo on sam ma w rodzinie zbrodniarzy komunistycznych co wydawali wyroki śmierci na takich Bohaterach Polskich jak Pilecki i inni. Nie widzę szybkich zmian dla dobra ekonimii gospodarczo militarnej w Polsce, jak tylko wybić kolabronatów polsko-języcznych jak najszybieci! KOD-Komunistyczny Oddział Dywersyjny do odstrzału!

    ANDRZEJ LOBROW

    2 paź 16 o 20:05

  8. Ja też nie ufam politykom z żadnej partii ale uważam, że chcąc nie chcąc, będą musieli zmiany wprowadzić bo jak nie, to społeczeństwo wyjdzie na ulicę ale bynajmniej nie w pokojowych manifestacjach. Społeczeństwu trzeba uświadamiać, co jest naprawdę grane, dlatego tak potrzebne są niezależne choćby blogi (jak ten), bombardowanie prawdziwymi informacjami w komentarzach do wpisów na mainstreamowych portalach itp.

    Społeczeństwo musi sobie uświadomić, że skorumpowani sędziowie i prokuratorzy to nie tylko problem tej (chyba mniejszości społeczeństwa) która miała kiedyś sprawę w sądzie lub zawiadomienie do prokuratury złożyła w jakiejś swojej sprawie. Trzeba uświadamiać, że to mnóstwo przekrętów mniejszego i większego kalibrów które sprawcom na sucho uszły / sprawców “nie wykryto” z powodu korupcji w wymiarze sprawiedliwości.

    admin

    2 paź 16 o 20:32

  9. Re:admin-tresc pod moim nickiem ,pod wskazanym artykułem pt Nowa Konstytucja,ktory jest zamieszczony na portalu Afery Prawa

    władza suwerena

    3 paź 16 o 00:11

  10. admin, tu nie ma wątpliwości co do Fikcji komunistycznego wymiaru, który swoją kryminalną funkcję spełnia do dziś. Ławnik sądowy w Polsce to ławnik komunistyczna łachudra, który zasiada w sądzie po to, oby pozorować ludową propagandę stalinizmu. Teraz Szalony Kefir, w US jest tak że w sprawie kryminalnej ławę przysięgłych wybierają adwokat strony oskarżonej i oskarżyciel publiczny, czyli prokurator, każdy ławnik przechodzi egzamin poprzez zadawanie pytań przez w/w przedstawicieli, zazwyczaj są to pytania takie, oby obrona czy też oskarżycie dowiedli sobie, że każdy ławnik jest nie uprzedzony do oskarżonego, nie jest rasistą i jego opinnia będzie wyłącznie dotyczyła meritum sprawy itd. Jeżeli dany ławnik w trakcie rozprawy wyda jakiś komentarz co do sprawy, wówczas jest usunięty od ławy przysięgłych. Ławnik może wydawać komentarze wyłącznie w debacie ławników którzy mogą decydować już w sprawie, po zakończeniu procesu sądowego przed sędzią. Tak samo wygląda w sprawie cywilnej, nawet jest tak, że jeżeli sędzia sam pospieszy się i wyda jakiś komentarz w sprawie jeszcze przed ogłoszeniem wyroku, strona do której to sędzia wypowiedział się niekorzystnie, może i ma prawo złożyć skargę do prezesa sądu z żądaniem usunięcia tego sędziego od wydania wyroku, i nie ma zlituj się, taki sędzia będzie usunięty, wówczas prezes powołuje nowego sędziego do sprawy. Co do Twojego tekstu że są zmarnowane 25 lat, TAK TO PRAWDA, tylko trzeba podkreślić, że PiS, sam rządził mając premiera brata i prezydenta brata, co więcej, byli profesorami prawa, i co zmienili? jeden został pochowany i to nie byle gdzie?, a drugi nadal udaje mądrego, co nie potrafi być managerem swojej partii, profesor prawa, tak sam jak jego dwóch wujków co za czasów bieruta mordowali Niezłomnych. Jakich zmian oczekujecie? Ja mogę tylko skomentować wypowiedzią jednego durnia z PO, co wypowiedział słowa prawdy, że to H-j D-pa i Kamieni Kupa! To istniejące bagno niedorozwinięte umysłowo trzeba zatopić!nie pozwolić im decydować o dalszych losach Polski.

    ANDRZEJ LOBROW

    3 paź 16 o 02:31

  11. @władza suwerena, znalazłem i przeczytałem – zgadzam się, dobrze napisane.

    @ANDRZEJ LOBROW, trzeba ich atakować na każdym kroku, publicznie. Internet ich wykończy.

    admin

    3 paź 16 o 07:24

  12. Admin;przepraszam,że tak rzadko zaglądam tutaj;niech Pan będzie łaskaw skopiować tutaj moje teksty,skoro się one podobają,inni też mają prawo się z nimi zapoznać-zapominamy wszyscy,że istniej 2 typy Ławy Przysięgłych;OSKARŻAJĄCA i ORZEKAJĄCA;w Polsce były wysiłki społeczne w kierunku utworzenia Ławy OSKARŻAJĄCEJ przez ”ulicę”,w Słupsku – w latach 90-tych,ale sprawa została rozmyta chyba dużymi łapówkami,bo jednak cholernie się boja tego/społeczna,oddolna wersja sprawiedliwości,np.dekomunizacji,społecznego ścigania malwersantów,grabieżców,złodziejstwa itp.itd./;dziś to powinny robić partie np. Kukiz’15,ale to nie ”ich”program,cele itd.brak kompetencji etc.,choć takie SĄDOWNICTWO jest obiektywnie WAŻNIEJSZE od JOW-ów,”Nowej” Konstytucji,bo po jasną cholerę ona,jeśli nie będzie kto miał pilnować jej założeń,wartości itp./tzn. społeczeństwo/-może pora to wznowić?
    P.S.;To własnie preziowi kaczemu zawdzięczamy BRAK sprawiedliwości,ale jego poplecznictwo dla kryminalistów/”swoich”/ to dłuższa rozprawa i takie szukanie po Internecie;
    UWAGA NA PSYCHIATRIĘ;to narzędzie zbrodni i mordu!

    władza suwerena

    11 paź 16 o 14:29

  13. Podaję Czytelnikom link do wpisu pod którym są komentarze Pana jako użytkownika “władza suwerena” i polecam je jako warte przeczytania: http://www.aferyprawa.eu/Pol/Nowa-Konstytucja

    Oczywiście że jakiekolwiek zmiany nie maja sensu bez zmiany systemu sądownictwa. Bez tego są tylko pozorowaniem dobrej woli.

    admin

    11 paź 16 o 17:31

  14. Do “Władza suwerena”:
    chyba wadliwy jest osąd “…SĄDOWNICTWO jest obiektywnie WAŻNIEJSZE od JOW-ów…”.
    Nie znam się na sądownictwie za to na jow-ach tak. Truizmem jest twierdzenie, że mechanizm jow daje “suwerenowi” niewyobrażalną władzę nad politykami. I to nie en masse jak jest w RP ale nad każdym z osobna. Samo myślenie a la jow to myślenie a la common law. Jeśli społeczeństwo (suweren) ma “…pilnować jej założeń, wartości…” to jedyną i skuteczną drogą jest oddanie mu spersonalizowanego prawa wyboru polityków czyli elity politycznej. A tą drogą jest mechanizm jow.
    BTW: członkowie prawie 40 mln narodu nie mają biernego prawa wyborczego i nikt tego nie widzi. I co tu dywagować o jakiejś “sprawiedliwości”. Chyba dla “wybranych”.

    W.b'S.

    5 lis 16 o 21:47

  15. Hej władza suwerena, system sądowniczy odgrywa bardzo dużą rolę w Państwie, jego zasady i praworządność nadaje gwarancje od tego Państwa dla inwestycji krajowych jak też zagranicznych, w tym rozgłos opinni o Państwie w którym jest poszanowanie prawa wobec obywateli oraz ich własności. Bez takich reguł Państwo jest słabe, bym powiedział, dziadoskie, i nikt z inwestorów zamożnych nie interesuje się tym krajem, z wyjątkiem corporacji, gdzie mają wpływ na kontrole rządowe. Co chodzi o Konstytucję którą mamy, jest napisana tak oby chołota komunistyczna mogła mieć luki prawne, poprzez błędną interpretację słowną, która celowo wprowadza ludzi w błądne rozumowanie. Prawo ustanowione, powinno być interpretowane żeczowo, oby każdy mógł jego rozumieć, w dodatku, musi przewidywać rózne sytuacje, oby dany motacz prawnik, nie miał możliwość mataczenia wbrew dowodom rzeczowym.Podstawą w sądownictwie jest to że każdy sęzia wydaje wyroki w imieniu własnym, nie Państwa. Też musi być poddany ścisłej kontroli, przez komisję prawników,na podstawie skargi od przeciętnego obywatela, która uzna w danej sprawie, że sędzia przekroczył swoją uprawnienia i poprzez błędną interpretację swojego wyroku, nie zgodnego z dowodami istniejącymi w aktach, co dopuścił się bezprawnego wydania wyroku, wówczas podlega pod ukaranie dyscyplinarne. Takie kary dyscyplinarne powinne być ustanowione do 2 razy, za trzecim razem dany sędzia traci swoje upranienia do dalszego wykonywania zawodu. Inaczej mówiąc do łopaty. Chcę dodać, że żaden Kukiz, ani też inny bohater od słownictwa, nie będzie w stanie stworzyć takich warunków, ja przynajmiej widzę jednego w Polsce, a nim jest prof. Bogusław Wolniewicz. Pozdrawiam

    ANDRZEJ LOBROW

    6 lis 16 o 01:07

  16. Do Andrzej Lobrow:
    Nie podlega dyskusji teza, że “system sądowniczy odgrywa bardzo dużą rolę w Państwie” – przy konstatacji ogólnej wziętej z cywilizacji łacińskiej, iż etyka jest wcześniejsza od prawa.
    Aby jednak Państwo było normalne władzę musi sprawować Suweren. Jeśli Suwerenem są obywatele /społeczeństwo /wyborcy (obecnie mamy demokrację)to bez posiadania narzędzi do jej sprawowania państwo rzeczywiście staje się “dziadoskie”.
    Niezbędnym zaś narzędziem – zresztą w każdym poważnym organizmie – jest mechanizm kontrolny (w bytowaniu biologicznym zwany odpornościowym, immunologicznym). A takim winien być mechanizm wybierania przez Suwerena swoich przedstawicieli do gremiów publicznych. Nie jest nim z pewnością m. proporcjonalny, którego zatrute owoce poznajemy na co dzień. Co więcej jest on gwarancją istniejącego politycznego “dziadowskiego” status quo, gdyż po to został Polsce po 1989 roku imputowany.
    Jeśli Suwerenowi zwisa (vide frekwencja w referendum z września 2015 r.) odpowiedzialność za swoje losy – bo wybrali przeznaczenie niewolnika – to żaden P. Kukiz, prof. B. Wolniewicz i inni nie zmienią tego.

    W.b'S.

    6 lis 16 o 10:55

  17. Suweren powinien sprawować władzę za pośrednictwem wodza który ma ambicję rządzić dla wszystkich obywateli i być w śród nich bez ochrony

    ANDRZEJ S LOBROW

    6 paź 21 o 05:26

  18. W.b’S. ktos jednak musi rozpoczac ten proces, wowczas Suwerenowi doda odwagi, byc odpowiedzialnym za swoje losy.Suweren musi miec otwarte uszy sluch i oczy, oby zrozumiec co proponuje kandydat, jezeli propozycja kandydata ma sens i jest realna do zrealizowania, wowczas takiemu trzeba dac szanse. Sluchajac prof. Wolniewicz uwazam, ze talent i umysl tego czlowieka jest nie wykorzystany dla dobra chociazby szkolnictwa. W mojej opinni rzady Szydlo i Dudy nie kwapia sie zatrudnic do wspolpracy takich osob jak prof. Wolniewicz, gdyz ten jest nadzyczaj szczery i wylania sie z niego, duza sprawiedliwosc wobec interesow Narodowych. Widze w nim czlowieka ktory nie potrafi sie sprzedac. Kapitalnym przykladem jest zachowanie prof. Wolniewicz przez wyborami, gdzie skrytykowal Macierewicza, co nie watpliwie mial calkowita racje i uzasadnione zarzuty wobec Macierewicza, ktory bezkarnie zarzucil Polskim Zolnierzom dokonanie zbrodni wojennych w Nadgar. Dlaczego nie mamy zmian, na ktore oczekujemy, otoz problemem glownym jest sam prezes Kaczynski, o ktorym wiekszosc mediow nie potrafi napisac wpros, ze od strony matki ma chaniebna historie. To jest powtorka z jaka mielismy doczynienia w 1989 roku, kiedy Walese pchali na Prezydenta, pomimo iz wiedzieli nawet bracia Kaczynscy ze wspolpracowal z UB, co doprowadzilo, ze kryminalisci komunistyczni przestali sie bac, teraz mamy powtorke z Kaczynskim, gdzy ten jest chroniony przed opinnia publiczna kim byli jego wujkowie od strony matki, dlatego kryminalizm sadowniczy nadal jest bezkarny, w tym resortowe bachory. Podstawowym problem w Polsce jest to, ze kazdy nowy rzad zmienia wszystko i wszystkich, to nie sa zasady podstawy demokratycznej, To nie jest stabilizacja budowania systemu ekonomiczno militarnego, gdyz jak sam napisales, mechanizm kontrolny musi byc przez Suwerena zn: spoleczenstwo. Co niektore instytucje w systemie, powinne byc samodzielne i niezalezne, nie podlegajace pod kontrole rzadu. I jeszcze jedno, Kukiz to taki sam mowca jak Duda, z realizacja im nie wychodzi.

    ANDRZEJ LOBROW

    6 lis 16 o 11:48

  19. Przysłowie „Jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać tak jak one”. Wersja a raczej odpowiednik angielski (po angielsku): „When you are in Rome, do as the Romans do” („Jak jesteś w Rzymie, rób, zachowuj się jak Rzymianie”) – nie wiem, jak, czym wyróżniało się zachowanie Rzymian, jakich czasów sięga geneza tego powiedzenia, nie chce mi się szukać.
    Ja rozumiem, łatwo powiedzieć, bądź uczciwy. Ostracyzm i gorsze grozić mogą wyłamującym się nawet w niewinnej (lekko chuligańskiej) klasie szkolnej, w „paczce” koleżeńskiej z osiedla, w zakładzie pracy też. Nawiązanie do zakładu pracy, do klasy, w których to kręgach nie ma grup przestępczych, jest bardzo luźne, trochę tylko obrazowe. W grupie, ba w organizacji przestępczej działającej pod płaszczykiem legalności, legalizmu, której członkowie czerpią ze swych przestępczych działań korzyści majątkowe i osobiste, zaspokajają swe zwyrodnialcze potrzeby, wyłamanie się może być niebezpieczne. Niebezpieczne dla członków grupy przestępczej, nawet śmiertelnie niebezpieczne dla tego, który wyłamał się. Oto on stał się uczciwym – jest obawa że mu tak „odwali” że ujawni co się wyprawia w „organizacji”, może wcześniej nagrywał.
    Przy okazji, znacie jakiegoś prawnika, słyszeliście o jakimś prawniku który publicznie opisał (po latach) jak to działa naprawdę? Ja nie znam, nie słyszałem. Policjanci owszem, księża, przestępcy np. z tzw. mafii pruszkowskiej ale nie ci togach. Nakaz omerty czyli trzymania ryja na kłódkę w sprawach przekrętów koleżanek i kolegów i tuszowania tych przekrętów jest bodaj bardziej „święty” niż w La Cosa Nostra.
    Wy, adwokaci, radcowie prawni, też święci nie jesteście, o przepraszam, niektórzy z Was – mający „układy” z sędziami. Nie twierdzę też, że wszyscy sędziowie i prokuratorzy to przestępcy ale obawiam się, że jest takowych wielu. Jeżeli ktoś ma ochotę mnie pozwać, oskarżyć za ten tekst, to szczerze odradzam, bo jak podam, upublicznię konkretne przykłady z niezbitymi dowodami w moich własnych sprawach, to Wam szczęki opadną. Zresztą tak czy owak niebawem to zrobię.
    A może jednak czarne owce są w mniejszości? Też biorę to pod uwagę, ale wątpię.
    I dlatego to my – obywatele musimy ich piętnować, karać. Sędziów przede wszystkim. Pomóżmy stać się uczciwymi tymi spośród nich, którzy chcieliby. Wszystkich postawmy między przysłowiowym młotem a kowadłem; at co ja gadam, po prostu karzmy ich, to przestaną. I domagajmy się prawdziwej reformy sądownictwa a nie tego co nam funduje PiS.
    Nieraz widziałem zażenowanie na twarzach adwokatów, bo ich to też dotyczy, widziałem dezaprobatę (z uśmiechem). Wiecie, coś w rodzaju „nie ja ten system takim stworzyłem, muszę się dostosować, ale tak naprawdę, to gardzę nim”.

    Jeśli wejdziesz między wrony

    18 lip 21 o 17:23

  20. Wiele lat temu ukończyłem szkołę podstawową i średnią. Podejrzewam jednak, że do dziś uczniowie zmuszeni są programem przyswajać różne arcy nieważne rzeczy na przykład z biologii, geografii, historii… A prawa jak nie było tak dalej nie ma ani w szkole podstawowej ani w szkole średniej.
    A tymczasem, nieznajomość prawa szkodzi – któż nie słyszał tej maksymy? Najczęściej przeciętemu człowiekowi nieznajomość prawa szkodzi – grozi podejmowaniem złych decyzji, padaniem ofiarą różnych ignorantów, cwaniaków i przestępców (także albo przede wszystkim tych na urzędzie).
    Kosztuje też nieznajomość prawa tym, że po płatną pomoc zwracamy się do prawników pośród których nietrudno trafić na niedouczonych i naciągaczy (nie pomoże Ci albo/i przepłacisz, w tym za nic nie dające czynności) zamiast rzetelnie samodzielnie poprowadzić własną sprawę. Nie bez znaczenia (kolosalnego znaczenia) jest i to, że niedouczeni, złośliwi, skorumpowani degeneraci w sędziowskich togach generalnie przed pełnomocnikami (radcami prawnymi, adwokatami) moresu nie czują. Pan / pani mecenas zaciśnie zęby, schleje się z wściekłości bezsilnej ale właśnie – nie wniesie skargi na sędziego, nie upubliczni przekrętu. Gdyby bowiem tak zrobił, to prawdopodobnie byłby nieformalnie skończony w swym zawodzie, w efekcie „solidarności” klanowo – korporacyjnej sędziów i innych prawników. A mnie albo Tobie to zwisa, więc co robimy wówczas? Ano „jatkę”.
    Uwierzcie mi też, że prawo, stosowanie prawa uczy logicznego myślenia (uczyłoby uczniów) nie mniej niż matematyka o której tak się mówi. Ba, o wiele bardziej, moim zdaniem.
    Komu zatem zależy na tym, abyśmy byli ciemni, abyśmy w najprostszej sprawie płacili prawnikom (w tym łapówki dla sędziów) i aby półgłówki / przestępcy w sędziowskich togach mogli dalej czuć się bezkarnie? To pytanie – odpowiedź albo retoryczne, jak kto woli.

    Bartłomiej

    6 paź 21 o 04:01

  21. Wszystko co opisałeś jest Prawdą i tylko PRAWDĄ, wobec tego moją odpowiedź jest zawsze taka sama, bić bolszewików komunistycznych tych którzy mówią językiem polskim, tych wszystkich prymitywnych chachmentow z sejmu, senatu rządu POPiS-owego i tego ostatniego cuchnącego kartofla to debil z ktorego czuć przez internet smrodem bolszewika.

    ANDRZEJ S LOBROW

    6 paź 21 o 05:22

  22. Niebezpiecznie jest „pojechać równo” po całym polskim sądownictwie i wszystkich sędziów określić jako przestępców i nierobów, bo można zaliczyć zarzut prokuratorski a następnie sądowne skazanie za przestępstwo poniżenia konstytucyjnego organu państwa. I nie wykluczam, że są też sędziowie uczciwi, nieskorumpowani tylko jakoś wątpię w to… Wątpić chyba mam prawo, nie? Wątpię na podstawie wielu skandalicznych wyroków i ich idiotycznych uzasadnień wskazujących na to, że sędziowie zostali, jakby tu powiedzieć, zachęceni finansowo.

    hiper

    9 gru 21 o 08:46

  23. hiper, Twoje spostrzeżenia na sędziów i prokuratorów są wątpliwe, gdyż posiadasz zbyt małą praktykę z tym bagnem.Załóżmy, że są w śród nich uczciwi ( w co ja nie wieżę) to są pozbawieni logicznego umysłu, wiedzy prawa, mętalności psychologicznej i w tym charakteru bycia sprawiedliwym, gdyż system bolszewicki panujący po II WŚ zdemoralizował umysł człowieka w tym poprzez szkolnictwo, które jest na bardzo niskim poziomie.( zakłamane) Sam podkreślasz, że wątpisz na podstawie wielu skadalicznych wyroków i ich idiotycznych uzasadnień, TO PRAWDA. A skąd to się bierze, a no ze szkolnictwa komunistycznego które demoralizuje, gdyż nauczyciel jest pozbawiony mądrego podejścia do nauki, a takich nauczycieli jest mnóstwo z tytułami profesora, to wynik parti komunistycznej. Przyglądnij się na dzisiejszych polityków i ich wypowiedzi, postępowanie, to wskazuje że ten niedorozwój umysłowy nie rozumie znaczenia słów jakich to wypowadają. Podam Tobie przykład zyciowy, tak niedawno wystąpiłem z pismem do Prezesa Sądu Rej w Augustowie Katarzyny Karwowska-Malec w którym ujawniam przestępczą rolę sędziego z tego sądu Danuty Tryniszewska-Bytys którą w swoim Postanownieniu beszczelnie nakłamała, ja użyłem wielu jej sformułowań, przedstawiając fakty w postaci dowodów żeczowych z urzędów, żądając od prezes na podstawie prawa art. 22 Dz.U.2020.0.365 tj. – Ustawa z dnia 27 lipca 2001r-Prawo o ustroju sądów powszechnych.ujawnienia tego przestępstwa do Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego. Pani prezes odpowiedziała mi pismem z dnia 29 listopada 2021r w sprawie I Ns 20/84, że brak jest podstaw do wystąpienia w przedmiotowej sprawie do Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego. Ta prezes sądu w Augustowie była przez wiele lat w sądzie rejonowym w Grajewie w wydziale Karnym, więc jej odpowiedz jest dowodem że ona powinna być przynajmiej pozbawiona uprawnień bycia sędzią sądu. W moje opinn, on powinna być na ławie oskarżonych z art, KK za ukrywanie przestępczej roli koleżnaki z sądu. Podstawą Państwa które szanuje zasady Demokracji ( Polska nie jest państwem demokratycznym) jest poszanowanie prawa i jego egzekwowanie wobec wszystkich i bez znaczenia kim on jest, wówczas takie Państwo, ma wiarygodną opinnię na świecie, co zbliża do siebie światowych inwestorów i w tym Państwie jest wysoka ekonomia a ludziom łatwiej się żyje. To wszystko pod warunkiem, że żaden debil komunistyczny, nie ma prawa zajmować stanowiska w urzędzie, a nawet być kierownikiem w publicznym szalecie, inaczej w sraczu. Pozdrawiam

    ANDRZEJ S LOBROW

    9 gru 21 o 11:26

  24. Potwierdzam na podstawie moich licznych spraw w sądach cywilnych, że zjawisko korupcji wydaje się być w sądownictwie bardzo powszechne, jak nigdzie. Sędziowie piszą w uzasadnieniach / odpisują obywatelowi takie głupoty, że kwalifikuje się to co najmniej do zarzutu z art. 231 kk – niedopełnienie obowiązków (skoro nie złapano ich za rękę, jak brali łapówkę od pełnomocnika strony). Jednak logiczne, że za darmo tych wszystkich przekrętów nie robią.

    admin

    9 gru 21 o 11:33

  25. admin, potwierdzam rację Twojego przekonania.W Polsce jest nadal aktulane prawo bolszewickie od 1945 roku, gdzie stanowczo jest wpisane ( nie publicznie) że żaden sędzia nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej, nawet jak zostanie złapany za przestępstwo. Dlaczego takie prawo jest nadal aktualne, otóż dlatego, że władza centralna chociażby cuchnący bolszewik Kaczyński i spółka POPiS-u mogła rządzi bezkarnie. Proszę tylko podsumować wszystkie afery od 25 lat, żaden, ale to żaden aferzysta nie został pociągnety do odpowiedzialności karnej. Amber Gold, komisja sejmowa, pomimo kłamstw ryżego Tuska i jego syna,(lipa) nikt nie postawił im zarzutów, wszystko mineło bez żadnych kar. To bagno powinno być siłą pozbawione głosu publicznego w tym Polskim zniewolonym Kraju. Ja wieże w jedyne i racjonalne postępowanie, bez broni tego bagna nie usunie się !

    ANDRZEJ S LOBROW

    9 gru 21 o 11:51

  26. sekretariat@augustow.sr.gov.pl,
    poczta esp

    SSR w Augustowie Karwowska-Malec

    Nie jestem zdziwiony twoją podłością w postępowaniu kryminogennym. BRAK PODSTAW? dla kryminalistów sądowych znajdą się POdstawy. Uwierz Karwowska Malec że żaden przestępca twojego typu nie uniknie kary i ty też. Kara wobec ciebie, to kara za współpracę w ukrywaniu przestępczej roli innego kryminalisty w togach. Musisz być pozbawiona uprawnień do końca życia, w wykonywaniu stanowiska sędziego sądu.

    Olsztyn

    sobota, 18 grudnia, 2021

    Oskarżony sędzia zostanie wezwany na badania pod rygorem zastosowania środków przymusu

    Oskarżony o jazdę po pijanemu sędzia Sądu Okręgowego w Suwałkach zostanie wezwany na badania pod rygorem zastosowania środków przymusu – poinformował w środę rzecznik Sądu Okręgowego w Elblągu Tomasz Koronowski.

    Proces sędziego Waldemara M. nie może się rozpocząć przed sądem rejonowym w Ostródzie. Termin pierwszej rozprawy był zmieniany wielokrotnie albo na wniosek oskarżonego lub jego obrońcy, bądź po przedłożeniu przez oskarżonego zwolnienia lekarskiego.

    Jak poinformował sędzia Tomasz Koronowski, obecny termin pierwszej rozprawy to 21 lutego przyszłego roku. Rzecznik Sądu Okręgowego w Elblągu przypomniał, że w sierpniu tego roku sąd dopuścił dowód z opinii biegłych, by ustalić, czy oskarżony może brać udział w czynnościach procesowych; pierwotny termin sporządzenia opinii zakreślono biegłym na 10 września tego roku, jednak z uwagi na harmonogram pracy biegłych opinia ta nie mogła zostać sporządzona w tym terminie.

    Biegli stwierdzili też potrzebę ponownego zbadania oskarżonego; termin tego badania wyznaczono wprawdzie na 22 listopada tego roku i oskarżony odebrał stosowne wezwanie, jednak na badanie się nie stawił. Niestawiennictwo zostało usprawiedliwione zaświadczeniem lekarskim za okres od 16 listopada do 14 grudnia; w związku z tym opinia przez biegłych nie została sporządzona – podkreślił sędzia Koronowski.

    Dodał, że sąd zwrócił się do Sądu Najwyższego o informację, czy w postępowaniu dyscyplinarnym zapadło postanowienie o zarządzeniu obserwacji oskarżonego w zakładzie leczniczym. Wobec braku informacji o stanie postępowania dyscyplinarnego, 8 grudnia zwrócono się do biegłych o wskazanie terminów badania oskarżonego – po podaniu propozycji terminów, oskarżony zostanie wezwany na badania pod rygorem zastosowania środków przymusu.

    Sędzia Waldemar M. jest zawieszony w czynnościach służbowych.

    W sierpniu 2018 r. sędzia Sądu Okręgowego w Suwałkach Waldemar M. spowodował kolizję drogową na ulicy Utrata w Suwałkach. Jadąc swoim autem, uderzył w tył innego samochodu. Waldemar M. uciekł z miejsca zdarzenia. Poszkodowany kierowca zapisał numer rejestracyjny auta. Po kilkudziesięciu minutach sędzia został zatrzymany w Augustowie, gdzie mieszka. Badanie alkomatem wykazało, że miał 1,75 promila alkoholu w wydychanym powietrzu.

    Oskarżony był przewodniczącym wydziału karnego Sądu Okręgowego w Suwałkach. Po zatrzymaniu zrezygnował z tej funkcji. Po zdarzeniu został zawieszony w czynnościach służbowych. Sędziemu grozi do 2 lat więzienia.

    Początkowo akt oskarżenia przeciwko Waldemarowi M. trafił do Sądu Rejonowego w Augustowie, gdzie prezesem jest jego żona. Wszyscy sędziowie wydziału karnego złożyli wnioski o ich wyłączenie z orzekania. Sąd Okręgowy w Suwałkach przekazał sprawę do rozpatrzenia Sądowi Rejonowemu w Giżycku.

    Sędziowie tego sądu również nie chcieli sądzić Waldemara M. Do wydziału karnego odwoławczego w Sądzie Okręgowym w Olsztynie wpłynęły wnioski 13 sędziów o wyłączenie ich z orzekania i przekazanie sprawy innemu sądowi równorzędnemu.

    Sąd Okręgowy w Olsztynie uwzględnił wnioski sędziów Sądu Rejonowego w Giżycku i wyłączył ich ze sprawy. W tym samym postanowieniu sprawa sędziego została przekazana do rozpoznania Sądowi Rejonowemu w Ostródzie.

    Andrzej S. Lobrow
    andrzejlobrow@gmail.com
    (+1) 224-355-8220

    ANDRZEJ S LOBROW

    20 gru 21 o 14:16

Skomentuj