Doradca

bezpłatne porady prawne i finansowe

Zwrot towaru przez konsumenta a refundacja kosztu wysyłki towaru

skomentuj

Pytanie: Zakupiłam w sklepie internetowym bluzkę. Z racji tego, że nie pasowała na mnie i miała jakby wadę w szyciu, odesłałam ją żądając zwrotu pieniędzy zgodnie z przepisami. Sklep przelał mi na rachunek bankowy zwrot ceny bluzki oraz niepełny zwrot kosztów wysyłki znaczy się wysyłki towaru ze sklepu do mnie, po złożeniu zamówienia. Zażyczyłam sobie wtedy wysyłki kurierem w cenie 15 zł. A sklep zwrócił mi tylko 10 zł. kosztów przesyłki a nie 15 zł. czyli tyle ile zapłaciłam. 10 zł. To najtańsza przesyłka od nich a ja zapłaciłam za szybszą – 15 zł.

Zatelefonowałam do sklepu ale telefon odebrała niekompetentna pracownica która w kółko powtarzała że to jest zgodne z prawem to pomniejszenie znaczy ale nie powiedziała, z jakim prawem, chyba z prawem panującym w buszu? Czy mam prawo żądać zwrotu brakujących 5 zł. Już nie chodzi mi o te pieniądze ale o zasadę. Nie lubię być oszukiwana.

Odpowiedź: Sklep postąpił zgodnie z prawem a nie zgodnie z „prawem” buszu. Pracownicę tam powinni pouczyć o zastosowaniu w takich przypadkach art. 33 Ustawy o prawach konsumenta który stanowi że jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Tymi dodatkowymi kosztami w Pani sprawie jest te 5 zł. Zgodnie z ww. przepisem mieli prawo zwrócić Pani jedynie koszt najtańszej przesyłki czyli właśnie 10 zł.

Oceń wpis:
[Liczba głosów: 0 Ocena średnia: 0]

10/05/2016

kategoria: konsument

Skomentuj