Doradca

bezpłatne porady prawne i finansowe

W weekendy już połowa użytkowników „wchodzi” ze smartfonów i z tabletów; pasek boczny przestaje się liczyć…

skomentuj

Znaczy się, u mnie tak jest; w soboty i w niedziele około 50% użytkowników odwiedza tego bloga przy użyciu smartfona lub tabletu. Wzrosła też liczba takowych odwiedzin w dni powszednie i jest to już około 30%. Co w związku z tym dla mnie i ewentualnie dla Ciebie – właścicielu strony internetowej (w tym firmowej)?

Po pierwsze, czy Twoja strona internetowa jest już responsywna czyli czy dopasowuje się do ekranów smartfonów i tabletów (oczywiście pozostając dopasowaną do tradycyjnych ekranów – desktopów). Jeżeli nie, to tracisz mnóstwo użytkowników, bo zapewne i u Ciebie szybko wzrasta odsetek odwiedzin z tych tzw. mobilnych urządzeń. Wchodzą i często czym prędzej wychodzą… Podobno też w wynikach Google widocznych na owych mobilnych urządzeniach strony które nie są responsywne spychane są w wynikach w dół… Na kasę przekłada się to negatywnie, zarówno na ilość zleceń jak i na kliki w reklamy…

Po drugie, jeżeli już masz stronę responsywną, to menu, dane kontaktowe, reklama itd. w pasku (panelu) bocznym strony przestaje się liczyć, bo owe urządzenia mobilne czyli smartfony i tablety nie widzą paska bocznego. 90% wejść z urządzeń mobilnych u mnie to smartfony a reszta to tablety.

Czy Twoja strona internetowa jest responsywna, jak widzą ja urządzenia mobilne, możesz sprawdzić tutaj.

Czyli co? Relatywnie skuteczne miejsce w menu bocznym np. na reklamę było ale się zmyło (zmywa się coraz bardziej). Dane kontaktowe też wypadałoby stamtąd przenieść, może do nagłówka. Jeżeli korzystasz z Google Analytics to oczywiście możesz sprawdzić jak ja, jaki udział ruchu na Twojej stronie pochodzi z urządzeń mobilnych, w tym jaki ze smartfonów a jaki z tabletów.

12/10/2015

kategoria: biznes

Skomentuj