Doradca

bezpłatne porady prawne i finansowe

Płacenie przy użyciu karty płatniczej z usługą chargeback, jako dodatkowe zabezpieczenie kupującego

skomentuj

Warto sięgnąć do swojego portfela zamiast gotówki, po kartę debetową czy kredytową (dobre oferty mamy tutaj), dokonując codziennych płatności. Każda karta wydana przez bank posiada usługę, chargeback, czyli obciążenie zwrotne. Musimy pamiętać o tym, że usługa ta nie dotyczy przelewów z karty. Możemy ubiegać się o zwrot poniesionych przez nas kosztów za każdym razem, kiedy płacimy za nasze zakupy i usługi używając bezpośrednio swojej karty. Jednak nie dostajemy zapłaconego towaru, zakupiona usługa zostaje niezrealizowana lub nasze zakupy nie zgadzają się z wcześniejszym opisem przy pomocy którego przystąpiliśmy do transakcji kupna. Kiedy biuro podróży, w którym wybraliśmy ofertę i wykupiliśmy nasze wymarzone wakacje zbankrutuje, a my zapłaciliśmy kartą, możemy ubiegać się o zwrot poniesionych przez nas kosztów. Bank wymaga od nas dowodu zakupu i udokumentowanej próby skontaktowania się ze sprzedającym np.: kopia pisma z prośbą o zwrot pieniędzy z tytułu nie odbycia się imprezy turystycznej, za którą zapłaciliśmy. Odpowiedzialności nie ponosi biuro podróży ani agent turystyczny, tylko sam touroperator, dlatego zwracamy się z reklamacją bezpośrednio do właściwego Urzędu Marszałkowskiego. Warto płacić kartą płatniczą w sklepach internetowych, gdzie nie mamy możliwości dotknięcia ani przymierzenia zakupionych towarów. Zwrot także możemy otrzymać, kiedy przeprowadziliśmy transakcję przy pomocy naszej karty, a nasze saldo, czyli stan konta bankowego lub karty kredytowej zostało błędnie obciążone.

Oceń wpis:
[Liczba głosów: 0 Ocena średnia: 0]

25/09/2014

kategoria: karty kredytowe

Skomentuj