Doradca

bezpłatne porady prawne i finansowe

Jak wybrać najlepsze ubezpieczenie OC?

skomentuj

W naszym kraju tylko jedno ubezpieczenie jest obowiązkowe, jeśli jesteśmy właścicielem auta. Jest nim ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pojazdu. Jego zadaniem jest ochrona przed skutkami wypadków – jeśli to my bylibyśmy sprawcą, to z polisy ubezpieczeniowej pokryte zostałyby koszty naprawy uszkodzonych przez nas pojazdów, a także koszty rent czy odszkodowań wypłacanych poszkodowanym przez nas osobom. Mało kto jednak wie, że ubezpieczenia OC nie zawsze są identyczne, czasem mogą się od siebie różnić w sposób znaczący.

Różnice w zakresie ubezpieczenia

Podstawową różnicą w ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej pojazdu są zakresy oferowane przez ubezpieczycieli. Na mocy krajowych przepisów, każdy z ubezpieczycieli oferujących ten produkt musi zagwarantować minimalne warunki określone w ustawie. Minimalne – więc ubezpieczyciele mogą oferować warianty bardziej rozbudowane. Wykorzystują to niektóre firmy ubezpieczeniowe oferując dodatkowe pakiety zawarte w cenie. Wśród nich może być na przykład wystawienie bezpłatnie zielonej karty (szczególnie przydatne dla osób podróżujących w niektóre rejony świata) czy też zaoferowanie samochodu zastępczego nam nawet wtedy, kiedy to my będziemy sprawdzą wypadku. Oczywiście w tej kategorii porównanie jest proste – jeśli któraś firma oferuje nam coś więcej za tę samą cenę, to powinniśmy wybrać polisę ubezpieczeniową która jest bardziej rozszerzona.

Zniżki

Kolejną różnicą która może powodować olbrzymie skutki finansowe są zniżki proponowane na inne produkty danego towarzystwa ubezpieczeniowego. Jeśli jesteśmy zainteresowani skorzystaniem z dodatkowego ubezpieczenia AC, to wykupując je w pakiecie z OC często możemy liczyć na dodatkowe zniżki. Często, choć nie zawsze – czasem lepszym rozwiązaniem jest osobne wykupienie polisy OC w jednym towarzystwie, a AC w innym. Warto też wspomnieć o innych ubezpieczeniach – jak Assistance, ubezpieczenie szyb czy nawet ubezpieczenie domu. Odpowiednie ich połączenie w jedną całość jest w stanie zapewnić olbrzymie zniżki.

Jakość obsługi

Ostatnią tu opisywaną kategorią jest oczywiście jakość obsługi klienta. Jest to niezwykle subiektywna kategoria, dlatego trudno szczegółowo podejść do tego tematu. Z jednej strony możemy bazować na dotychczasowych doświadczeniach zarówno nas samych jak i naszych znajomych, z drugiej jednak możemy wykorzystać badania konsumenckie sprawdzające zadowolenie z wybranych ubezpieczycieli. W przypadku powstania szkody to właśnie kontakt z ubezpieczycielem może być najbardziej stresujący.

13/09/2014

kategoria: ubezpieczenia

Skomentuj